Dubbelinterview:

De twee meest invloedrijke ledenwerf-marketeers van Nederland over hoe fitnessmarketing in 2021 verandert

 

In een ‘Marketing’ special van NL Actief Ezine kan een interview met de in dit geval twee marketeers met de meeste impact op ledenwerving in de Nederlandse fitnessbranche natuurlijk niet ontbreken.

Laten we beginnen met kort je even voor te stellen.
“Ik ben Maxi Stoiber, 31 jaar oud, ik ben Duits en opgegroeid in München. Na o.a. een marketingfunctie bij Adidas ben ik in ruim 4 jaar van fitness marketeer, account manager, team manager doorgegroeid naar Formula Director en daarmee verantwoordelijk voor de doorlopende vernieuwing en verbetering van onze GroeiFormule. Ik ben gespecialiseerd in online conversie ofwel effectiviteit van marketing.”
“Frano Matic, geboren en getogen in IJmuiden, ook 31 jaar oud en vanaf 2014 eerst als allround marketeer, daarna online marketeer, aan de basis gestaan van adverteren in Facebook voor onze klanten en nu verantwoordelijk voor alles wat we voor onze klanten met Facebook en Instagram aan ledenwerving doen.”

Maxi, de GroeiFormule wat is dat en waarom is vernieuwing nodig?
“De GroeiFormule is volgens ons de ideale combinatie van op elkaar afgestemde middelen om doorlopend een optimaal aantal leden te werven. Het aantal en concrete invulling is maatwerk, maar de middelen zijn in de kern hetzelfde: een website die 24/7 vanzelf leden en leads (informatie-aanvragers) genereert, advertenties in zoekmachines om actieve zoekers te werven en in social media om mensen die er voor open staan te werven. Dat gecombineerd met een hele rits aan automatische lead-opvolging om a) het beste resultaat te garanderen en b) vooral de ondernemer en team flink te ontlasten met commerciële handelingen. Aangevuld met o.a.verkoopkennis en -coaching. Je begrijpt, dit is echt alleen geschikt voor ambitieuze ondernemers in de fitnessbranche.”

+ lees verder

19

share