Gedragsverandering bij
ledenwerving: 90% van
de fitnessclubs mist deze
drie website stappen
Van uitsteller naar aanmelder:
Nieuwe leden melden zich niet zo makkelijk vanzelf aan. Ze stellen een startbeslissing namelijk uit. Steeds weer. Ze beseffen namelijk dat ze hun gedrag moeten veranderen. En dat is nou nét iets dat mensen niet willen.
Hoe lang stellen 40+ers uit?
Hoe lang denken de meeste mensen van 40+ er over na om te gaan beginnen met fitness: 3 dagen, 3 weken, 3 maanden, 3 jaar? Antwoord uit de praktijk: voor de overgrote meerderheid lgt dat tussen 3 maanden en 3 jaar, meestal tussen 2 en 3 jaar.
De ideale Customer Journey bij het werven van nieuwe leden voor fitnesscentra
Fitnesscentra zoeken voortdurend naar effectieve manieren om nieuwe leads aan te trekken en te converteren naar betalende leden. Dit proces is gebaseer op de HPM Fitnessmarketing Pyramide.
Belangrijk bij dit proces: de customer journey
Dat is de reis die een potentiële klant aflegt vanaf het eerste contactpunt tot aan het moment van lidmaatschap. In deze context spelen de opties om te reageren op de website van een fitnesscentrum een cruciale rol. Waarom zijn de mogelijkheden om meteen lid te worden, te starten met een gratis proefweek of eerst de lidmaatschapstest te doen de beste keuzes? En waarom specifiek in deze volgorde?
22