Gedragsverandering bij ledenwerving:
90% van de fitnessclubs mist deze drie website stappen
(vervolg)

 

1. Meteen Lid Worden: Voor de beslisser

Voor sommige potentiële leden is de beslissing om zich aan te sluiten bij een fitnesscentrum al genomen voordat ze überhaupt de website bezoeken. Deze mensen zijn vastbesloten om hun fitnessreis te beginnen. En willen zo snel mogelijk aan de slag. Door hen de mogelijkheid te bieden om zich meteen online aan te melden als lid, speel je in op hun directe behoefte aan snelle toegang tot de faciliteiten en diensten van het fitnesscentrum. Dit kan een essentiële factor zijn om hen te overtuigen voor jouw fitnesscentrum te kiezen in plaats van naar een concurrent te gaan.

 

Gedragsverandering: vooral voor fitnessondernemers, want je mist anno 2023 de boot als je potentiële leden niet de kans geeft online aan te melden.

 

2. Start met een Gratis Proefweek: We geven je onze ‘starthulp’!

Voor veel potentiële klanten is de drempel om zich meteen als lid aan te melden gewoonweg nog te hoog. Die drempel kan direct verlaagd worden met een uitnodiging om het fitnesscentrum eerst te komen ‘proeven’. Het aanbieden van een gratis proefweek is een uitstekende manier om hen de kans te geven om te zorgen dat deze mensen reageren. Tijdens een persoonlijke kennismaking kunnen ze vertrouwen opbouwen in de kwaliteit en het aanbod van het centrum voordat ze een langdurige toezegging doen.

 

Gedragsverandering: ze waren nog niet zo ver om te beslissen, maar hebben nu wel een stap gezet.

 

3. Doe Eerst de Lidmaatschapstest: Past sporten bij deze club wel bij mij?

Sommige potentiële leden zijn nog lang niet zo ver in hun Customer Journey. Ze zijn nog niet helemaal zeker van hun behoeften en doelstellingen als het gaat om fitness. Ze twijfelen aan zichzelf, aan fitness als oplossing en aan de club. Ze hebben vooral begeleiding en advies nodig voordat ze een beslissing kunnen nemen over hun lidmaatschap. Hier komt de optie om eerst de lidmaatschapstest te doen perfect van pas. Door het invullen van een korte vragenlijst kunnen ze inzicht krijgen in hun beweegredenen. Ja, dat is waar mensen in praktijk behoefte aan hebben. Vervolgens kan het fitnesscentrum op basis van de beantwoorde vragen persoonlijk advies geven. Dit creëert een gevoel van zorg en betrokkenheid bij de potentiële klant, wat de kans vergroot dat ze zich later als lid zullen aanmelden.

 

Gedragsverandering: mensen die eerst aan alles twijfelden, zijn nu dankzij de lidmaatschapstest 1 stap dichterbij het starten van een lidmaatschap.

 

Conclusie:

In conclusie bieden de drie opties om meteen lid te worden, te starten met een gratis proefweek of eerst de lidmaatschapstest te doen verschillende mogelijkheden om nieuwe leads te converteren naar betalende leden. Het is van bepalend belang om deze opties in de juiste volgorde te presenteren! Zodat potentiële fitnessleden kunnen kiezen op basis van hun individuele behoeften en voorkeuren.

 

 

Aernout Leezenberg

Founder & CEO, Hidden Profits Marketing (2004)

 

22