Marketing en sport:
een onmisbare combinatie
Marketing, het is een woord dat vast niet als eerste in je opkomt als je het woord sport hoort. Toch is marketing een essentieel onderdeel van iedere fitnessonderneming. Met een heldere marketingstrategie, regelmatige campagnes en interessante acties valt namelijk veel te behalen. Het is zonde om deze kansen niet te benutten.
Wat bereik je met goede marketing?
Het klinkt vaak duur en ingewikkeld: een complete marketingcampagne opzetten. Gelukkig hebben we goed nieuws. Het hoeft niet duur te zijn en al helemaal niet moeilijk. Het is juist de uitdaging én de kracht om op een laagdrempelige, simpele manier leden en niet-leden naar de club te brengen. Want dat is het uiteindelijke doel natuurlijk: behoud van leden en nieuwe leden verwelkomen. Een goede marketingcampagne is dus vaak tweeledig.
Als kennispartner voor de fitnessbranche zetten we veel in op sales- en retentiecampagnes. Ieder kwartaal leveren we campagnes om leden te activeren en te werven. Clubs maken op deze manier gebruik van onze expertise en hoeven alleen nog maar te finetunen waar nodig.