Marketing of positionering?
De tijd van de online lessen ligt achter ons. Alhoewel…, sommigen vinden het wel handig en gaan er mee door, echter de zalen stromen weer vol. Mooi en interessant om te zien wat mensen nu eigenlijk écht hebben gemist. Het is zeker niet alleen de sport zelf die ze hebben gemist. De meesten zijn blij dat ze weer structuur hebben in hun wekelijkse gang naar de club en blij dat ze weer gezellig samen mogen sporten en een kopje koffie kunnen drinken na het sporten. Ook het bewustzijn over het belang van sport en bewegen is flink toegenomen. Dat merken we aan onze leden nu we uitleg geven waarom het zo belangrijk is om actief te blijven. We gaan zeker een nieuwe periode in als sector, een die we zo nog niet gekend hebben. Een periode van gezondheidsbevordering, intensievere samenwerking met de zorg, preventieprogramma’s en wat mij betreft naast de Gecombineerde Leefstijl Interventie (GLI) ook de Preventieve Leefstijl Interventies (PLI). De vraag is nu: moeten we vol in gaan zetten op de marketing van ons product, zoals vanouds, of is het juist beter om te gaan positioneren als gezondheidsbevordering en preventiecentrum van de regio?