11

Thema marketing: Pamela Reif,
van Influencer naar Entrepeneur

 

Pamela Reif begon op haar 16e met het plaatsen van foto’s op haar Instagramaccount. Ze plaatste veelal foto’s van haar favoriete hobby: fitness. Al snel merkte ze dat haar volgers ook geïnteresseerd waren in welke kleding ze droeg tijdens het sporten en ook waren ze nieuwsgierig naar welke voeding ze at. Ze luisterde naar haar volgers en plaatste ook hiervan inspiratiefoto’s. Al snel groeide haar account naar een paar honderdduizend volgers. Dit is nu zo’n 8 jaar geleden. De statistieken nu? Op Instagram heeft ze liefst 7,5 miljoen volgers, haar YouTube kanaal heeft 6,5 miljoen abonnees. Haar geheim? “I keep it real”, vertelde ze aan tijdschrift Grazia. Pamela duidt vooral op het feit dat ze haar goede dagen op Instagram laat zien, maar juist ook de dagen waarop het niet zo goed met haar gaat. Dit heeft alles te maken met de trend om meer de realiteit te laten zien, de ‘echtheid’ van een persoon. Niet meer het perfecte plaatje, maar echte beelden en echte verhalen. Gebeurtenissen waar volgers zich mee kunnen associëren, herkenbare elementen dus.

+ lees verder

share