NL Actief en kennispartners investeren in
onderzoek naar fitnessindustrie (vervolg)
Het onderzoek heeft tot doel om zicht te houden op de wensen van de consument, het aanbod beter af te stemmen op de vraag en producenten en aanbieders duidelijk te maken wat ze moeten of kunnen ontwikkelen. Daarnaast is het van belang om met het onderzoek de maatschappelijke en economische waarde van de fitnesssector verder te onderbouwen en effecten van aangeboden activiteiten inzichtelijk te krijgen.
Professionalisering van de branche
De onderzoeken geven daarnaast een impuls aan de verdere professionalisering van de branche. Ondernemers in de sector krijgen informatie en operationele kengetallen op basis waarvan ze efficiënter kunnen werken en nieuwe producten, activiteiten en diensten kunnen ontwikkelen die nog beter aansluiten op de wensen van consumenten en stakeholders. Dit versterkt de leidende positie van de fitnessbranche op het gebied van integratie van technologie en digitale innovaties. Dat draagt bij aan een verdere groei van het aantal Nederlanders dat gebruik maakt van het aanbod van de fitnesssector.
Sterkere positie voor de fitnessbranche
Structureel onderzoek versterkt de onafhankelijke en wetenschappelijk onderbouwde kennispositie van de fitnesssector en het fitnessecosysteem. Hiermee kan de fitnessbranche zich krachtiger positioneren bij beleidsontwikkelingen over de transitie naar een gezonder Nederland. Sport en bewegen vormen immers de kernoplossing voor maatschappelijke uitdagingen op het gebied van vitaliteit.
“Voldoende beweging, goede voeding en een positieve mindset, des te meer mensen we inspireren hiervan een gewoonte te maken, des te beter wordt de kwaliteit van leven op deze planeet. Samen onderzoeken we hoe we Nederland gezonder kunnen maken. Lets move for a better world (TechnoGym).”
"Bij Life Fitness zijn we toegewijd aan het inspireren van een gezonder leven. Via onze samenwerking met NL Actief zijn we enthousiast om bij te dragen aan een fitter en gezonder Nederland (Life Fitness)."
“Met nieuwe kennis de fitnessbranche verder helpen. Daar wordt de branche beter van en onze klanten dus ook. Voor ons een enorme motivatie om gezamenlijk de schouders onder dit structurele onderzoeksplan te zetten (Matrix Fitness).”
19