Investeer in succes: investeer in gedragsverandering met technologie
Door Hugo Braam, mede-oprichter en CEO Virtuagym
In het dynamische landschap van fitness staan we voortdurend voor nieuwe uitdagingen. Terwijl we ons concentreren op technologische innovaties en trends, is het belangrijk om te erkennen dat één aspect onveranderlijk blijft en van fundamenteel belang is voor het succes van onze klanten en onze onderneming: gedrag.
Gedrag vormt de basis van elke gezonde levensstijl. Het is niet alleen de drijvende kracht achter het behalen van fitnessdoelen, maar speelt ook een grote rol in het behouden van klanten op de lange termijn. We hebben het vaak over motivatie - je moet gemotiveerd zijn om te gaan sporten, gemotiveerd zijn om aan je gezondheid te werken. Maar motivatie is bijna altijd van korte duur. Het is het startschot dat we nodig hebben, maar motivatie is niet wat ons over de finishlijn haalt. Bovendien is voor de meeste mensen hun fitnesstraject geen race, maar een langdurig traject naar duurzame gedragsverandering.
Het is gedragsverandering die je klanten duurzame resultaten oplevert – zowel fysiek als mentaal. Voor jouw club levert het een loyale klant op, die als onderdeel van zijn nieuwe gedrag bij jou blijft terugkomen. Met andere woorden, gezonde gewoonten zijn een win/win voor zowel je klant als voor jou.