Ja, geld maakt gelukkig!
Daar sta je dan met je goede gedrag en een fitnessbedrijf dat hard geraakt is. Na de wereldwijde pandemie kwamen stijgende kosten, inflatie en de schaarste aan goed personeel, om maar een paar voorbeelden te noemen. Die hebben waarschijnlijk niet echt een positieve impact gehad op jouw club. Gelukkig zijn er manieren om hier effectief mee om te gaan en je club weer op de rails te krijgen. Deze methode gebruiken we zelf binnen Hidden Profits Marketing. En delen we nu met de gehele fitnessbranche. De aanpak bestaat uit vier stappen. Eenvoudige stappen, maar daardoor denken veel ondernemers er te licht over. Eenvoudig, maar niet makkelijk.
1. Maak eerst maar eens het besluit dat je écht wilt groeien
Het eerste wat je moet doen, is besluiten om te willen groeien. Zonder groei geen extra of überhaupt winst! Dus moet je een groeiplan opstellen. Dit plan moet zich richten op het herstellen van je bedrijfsomzet en -winst, het omgaan met inflatie en het vinden van nieuw personeel. Een goed groeiplan bestaat uit een aantal stappen: analyse van je huidige situatie, het bepalen van je doelen en de acties die nodig zijn om die doelen te bereiken.
Reflectievraag: wil jij eigenlijk op dit moment wel echt groeien en daar tijd, geld en energie in stoppen?