30 jaar HDD GROUP (vervolg)
Naast Erik Scherder sprak ook een aantal zeer gewaarderde branchekenners en experts tijdens het evenement. Ronald Wouters, Herman Rutgers, Emma Barry en Paul Hover namen het publiek mee in de ontwikkelingen in de Nederlandse en Europese fitnessbranche en boutique gyms. Boom Chicago begeleidde deze dag met een hoog entertainmentgehalte. Tussen iedere spreker vormden zich mooie momenten met netwerkmogelijkheden tussen partners, clubeigenaren en instructeurs. Iedereen met enige verbinding met HDD was aanwezig en was gezellig met elkaar in gesprek.
Heidi van Krieken (Executive Assistent bij HDD GROUP) sluit zich hierbij aan. “De sfeer was echt goed. Ondanks het feit dat sommige clubs het nog steeds zwaar hebben sinds de maatregelen, is het weer fijn om écht samen te zijn. Netwerken, een praatje maken, ervaringen van de bizarre afgelopen tijd uitwisselen: dat maakt zo’n editie toch wel echt bijzonder. We vinden het belangrijk om zoveel mogelijk te kunnen informeren en inspireren. De fitnessprofessionals willen we meegeven dat we graag kennis delen, daar tijd en moeite insteken en dat we dat professioneel aanpakken. Op deze manier worden onze producten en concepten nog meer gewaardeerd.”
Heidi van Krieken: “HDD heeft ook altijd veel onderzoeksresultaten paraat. We kunnen wel roepen dat bepaalde dingen wel of niet werken, maar zonder cijfers zijn dat maar loze kreten. Juist met onze gemeten resultaten laten we zien dat wat we vertellen, met de juiste inzet ook écht werkt. Dat geldt ook voor digitalisering. Hoe je het nu wendt of keert, leden sporten nu eenmaal vaker thuis. Door marktkennis en onderzoeksresultaten op dit gebied met clubs te delen, kunnen we ze helpen om hun business uiteindelijk beter maken.”
De kracht van dit congres was ook de diversiteit van het programma. Zo werd de interesse van veel verschillende mensen getrokken. “Het moet inspirerend en afwisselend zijn, alleen dan blijft het hangen. En dat hebben we gedaan: het was écht een experience. Making fitness professionals successful gebeurt ook júíst op zulke evenementen.’
Als antwoord op de afsluitende vraag hoe de toekomst voor HDD eruit ziet, geeft Jan Schilders aan: “We blijven altijd op zoek naar innovatieve manieren om kennis te delen. Hoe dat eruit ziet, is de vraag natuurlijk, want de branche en de methodes om kennis over te dragen veranderen allebei. Eén ding is zeker: we blijven altijd dicht bij onszelf, het liefst met live events. Zolang het maar binnen ons DNA past. Het moet goed voelen voor HDD en relevant zijn voor onze relaties, anders doen we het niet. Zo simpel is het.”
En kennis delen gebeurt niet alleen met de events. Begin dit jaar kwam het boek ‘Fitnessbranche in beeld’ uit. 30 jaar lang zijn, in samenwerking met HDD GROUP, BlackBoxPublishers en NL Actief, jaar in, jaar uit kennis, referenties en onderzoeken verzameld en gebundeld. Dat heeft geleid tot een boek van 640 pagina’s: hét naslagwerk over de fitnessbranche.
Meer informatie:
www.hddgroup.com