Beursverkenner - Rob Trousselot,
oprichter en mede-eigenaar LIJFSTIJL Coaches (vervolg)
Welke ontwikkeling is jou opgevallen?
De klap die corona heeft toegebracht aan de branche, waardoor de totale omvang van de FIBO dit jaar nog geen 40% was van de jaren pre-corona. Laten we met zijn alle zorgen dat we dit snel achter ons laten.
Met welk product/dienst/bedrijf wil je een vervolgafspraak maken?
Mijn voorkeur gaat toch uit naar de diverse innovatieve ICT oplossingen, die vooral de klant helpen een verantwoordere leefstijl daadwerkelijk op de lange termijn vol te houden.
Wat viel jou tegen op de FIBO?
Veel VR, waarvan ik zelf nog twijfel aan de waarde voor echte praktijkimplementatie op grote schaal. Ook vielen de vele vormen van gamification op, die toch steeds meer een vaste plaats krijgen binnen het motiveren van leden.
Kun je aan het aanbod merken dat we uit de coronacrisis komen, in de zin dat er op de beurs meer aandacht was voor leefstijl en concepten als digitale coaching?
Het eerste helaas niet, behalve bij enkele opleidingsinstituten, die toch meer de vitaliteitskant opgaan, waarbij ze wel allemaal vaak iets anders bedoelen. Digitale coaching zie je wel steeds meer. Waarbij ik vooral de ondersteunende tools voor de professionals snel heb zien ontwikkelen, maar ook het meest interessant vind, omdat ik niet geloof in het volledig digitaal laten begeleiden van een consument door het ontbreken van ‘vreemde ogen die dwingen’.
Wat is jouw tip voor de bezoeker van de Fitfair, op basis van jouw bezoek aan de FIBO?
Vaak zie je dat er oppervlakkig langs de stands wordt gelopen, maar juist dan mis je de écht innovatieve onderdelen zoals een nieuw en onderscheidend boutique concept van een apparatuur-leverancier waarvan je de apparatuur al kent, zoals fit-and-plus.com. Of de al eerder genoemde extra modules binnen Virtuagym. Of de vernieuwende wijze waarop bijvoorbeeld Self Control digital marketing anders aanpakt.