Het hybride fitnessaanbod van de toekomst! (vervolg)


Meer dan 50% van de consumenten gaf aan minstens één keer per week aan fitness te doen. Dit cijfer heeft ook te maken met het consumentenvertrouwen van toenemende fysieke activiteit, zolang bewegen mogelijk blijft in een veilige omgeving. Verschillende overkoepelende factoren zijn van invloed op hoe en waar Europeanen sporten:

 

De fitnessindustrie ontwikkelt zich naar een meer digitale toekomst, maar het genereren van inkomsten met digitale inhoud blijft een uitdaging. Het is duidelijk dat fitnessclubs de steunpilaar van de inkomsten van de sector blijven vormen.

Het is de uitdaging van elke fitnessondernemer om de eigen combinatie van trainen in de club, thuis trainen en online deelname te onderzoeken en op een dermate manier aan te bieden, dat het een prettige en goed gebruikte combinatie gaat worden. Misschien is de toekomst wel dat mensen één keer per week naar de club gaan - wat het gemiddelde momenteel ook is - en die noodzakelijke tweede keer toch thuis doen of via een club app, waarin de club een gepersonaliseerde tweede thuistraining beschikbaar stelt.

 

John van Heel

EFAA opleidingen en Leefstijlclub – Healthy Lifestyle, Healthy Ageing

 

Deze informatie komt gedeeltelijk voort uit het 2022 European Health & Fitness Market Report (EHFMR), dat beschikbaar is voor € 399 (EuropeActive-leden betalen slechts € 199) en te bestellen is via het kenniscentrum van EuropeActive. Alle genoemde bedragen zijn exclusief BTW.

https://europeactive.blackboxpublishers.com/nl

share