85% fitnessleden sport thuis


Al voor de pandemie trainde zo’n 85% van de fitnessleden ook thuis, zo blijkt uit een in 2019 gepubliceerd onderzoek. Hetzelfde onderzoek liet zien dat ‘omgekeerd’ 67% van alle bestaande thuissporters ook al lid is van een fitnessclub. “Onderzoek naar het gedrag van consumenten onderstreept al jarenlang het belang van een thuisfitnessaanbod voor fitnessclubs”, zegt Robert van Dieën, Marketing Manager bij Les Mills. “Als belangrijkste reden voor thuisfitness wordt het vaakst de flexibiliteit genoemd. Men wil kunnen sporten waar, wanneer en hoelang het ze uitkomt. Meestal wordt dit als aanvulling op externe sportactiviteiten gedaan, zoals bij fitnessclubs.”

 

Volgens Van Dieën biedt dit vooral kansen voor clubs. “Internet heeft ervoor gezorgd dat hun verzorgingsgebied groter is geworden. Het biedt dus kansen voor nieuwe verdienmodellen. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een ‘Online Only’ of ‘Online Add-on’ membership te verkopen. Les Mills Content helpt clubs om hun aanbod daarvoor uit te breiden. Al kun je het ook als service integreren binnen de huidige club memberships. Die keuze is natuurlijk aan de club zelf.”

 

Les Mills Content is beschikbaar als aanvulling op een Les Mills Live en/of Virtual licentie en werkt momenteel al met een aantal bekende leveranciers van fitness apps en platforms. Omdat er gebruik wordt gemaakt van rechtenvrije muziek, heb je geen aanvullende muzieklicentie nodig.

 

Meer informatie:
info@lesmills.nl of bel naar +31(0)416 34 97 25.

 

share