CityGym Den Bosch opent eerste
Hammer Strength Box in Benelux (vervolg)
Jan en Gemmy Schellekens willen met de Hammer Strength Box vooral de jonge fitnessconsument aanspreken. “We merken dat het tijdens de coronacrisis best moeilijk is om alle klanten weer terug te krijgen en nieuwe leden aan ons te binden. Senioren zijn nog steeds heel voorzichtig om in een ruimte weer samen te sporten. Voor de jongere leden waren we op zoek naar een nieuw aanbod. Via Life Fitness, waarmee we al jaren samenwerken, kwamen we op het spoor van de Hammer Strength Box. Dat is precies wat we willen en wat ook past bij de uitstraling van onze club in de binnenstad van Den Bosch: beleving, de beste kwaliteit, topapparatuur. Mensen kunnen zich in een kleine groep zelf uitdagen, zonder dat er een wedstrijdelement in zit. En we zetten de Box ook in voor de individuele work-out. We hebben nu een prachtige Box in onze club waar we small group fitness aanbieden én waar iedereen die wil zelf kan trainen. Met de inrichting, het licht en geluid en de programmering kunnen we een fantastische ambiance en beleving creëren. Dat past bij de uitstraling van onze club.”
Jan Schellekens juicht de samenwerking met Life Fitness toe. “We worden als club ontzorgd als het gaat om trainingsprogramma’s, sales en marketing. Life Fitness denkt mee en gebruikt haar kennis en ervaring als toetsingskaders. Het is ook fijn dat ze onze club nu gebruiken voor de promotie van de Box. We willen en verwachten de komende jaren steeds meer op te schuiven naar het snijvlak van bewegen en gezondheid. Denk bijvoorbeeld aan een training in de Hammer Strength Box met na afloop een shake die qua samenstelling past bij de aard van de training die je hebt gedaan. Dus een shake die, afhankelijk van de training, jouw lichaam ‘aanvult’. Zover zijn we nog niet, maar dat is wel onze denkrichting.”
De Hammer Strength Box past volgens Jan Schellekens naadloos bij de ontwikkeling van steeds meer differentiatie om specifieke doelgroepen aan te spreken. “Die trend zie ik al jaren in Den Bosch en ik verwacht dat zich dit de komende jaren doorzet. Er komen, ook in de binnenstad, steeds meer kleine boutique studio’s en PT clubs. Kleinschalig, met de focus op een specifieke doelgroep. Met de Hammer Strength Box hebben wij die keuze ook gemaakt, maar dan als onderdeel binnen het totaalpakket van onze club. We willen nieuwe leden en onze omzet verhogen door meer jonge mensen aan ons te binden. De Box met haar design, uitstraling en aanbod is daar uitermate geschikt voor. De eerste reacties van onze leden zijn ook heel positief: dit nodigt uit om bij ons te komen of blijven sporten. De Box stimuleert en inspireert. Het zorgt voor een onvergetelijke ervaring. Daar zijn clubs én leden naar op zoek.”