5. Out-of-home media networks
Kerntaken: dienstverlening - ontwikkeling - zingeving
NL Actief heeft in 2018 de kracht van het collectief van zo’n 1000 locaties aangesloten bij de branchevereniging met zo’n 2.5 miljoen fitnessconsumenten actiever benut. Uitgangspunt is het ontwikkelen van nieuwe verdienmodellen voor onze leden.
In 2018 hebben we een pilot met een aantal leden gedaan om ervaring op te doen met consumentencommunicatie in de vorm van een digitaal magazine, verspreid via de deelnemende leden. Deze vorm van consumentencommunicatie willen we in 2019 verder ontwikkelen en indien mogelijk en gewenst ook implementeren.
Bekijk hier het NL Actief Ezine voor consumenten
De NL Actief Roadtour en de flankerende social mediacampagne (zie vorige hoofdstuk) is een ander voorbeeld van de wijze waarop we samen met onze leden de communicatie- en mediakracht willen bundelen en versterken.
Ook het opzetten van landelijke out-of-home media networks, oftewel digital media networks (oude term: narrow casting) willen we verder oppakken. In 2018 hebben we verkennende gesprekken gevoerd met kennispartners en aanbieders van out-of-home media networks over de wijze waarop we dit technisch kunnen inrichten en hoe we het operationeel kunnen organiseren. Met hun consumentennetwerken kunnen onze leden en kennispartners enerzijds informatie en kennis delen en anderzijds deze infrastructuur vermarkten.