Consumenten event (vervolg)


NL Actief Roadtrip

Wij hebben van 9 t/m 14 april 2018 campagne gevoerd om Nederland fitter, vitaler en gezonder te maken. Hiervoor brachten we elke dag mensen in beweging. De roadtour voerde ons langs de volgende steden en doelgroepen:

Venlo: studenten

Wierden: mensen uit de zorgsector

Hoorn: kantoormedewerkers supermarktketen Deen die een goed voorbeeld gaven aan caissières en chauffeurs

Norg: senioren

Rhenen: scholieren

Terneuzen: Fitness 2.0 Outdoor

Weert: kwetsbare doelgroep (NAH)

 

Toevoegen: illustratie routekaart

 

AH Sportactie

In totaal hebben 383 fitnessclubs deelgenomen aan de actie. Van deze 383 clubs gaven er 138 aan dat zij zijn aangesloten bij NL Actief. Consumenten hebben het sporten bij deze clubs gewaardeerd met een 4.21 (schaal 1 - 5) op 2406 reviews. Er zijn in totaal 8.783 boekingen gedaan. Hiervan weten wij niet hoeveel procent daadwerkelijk is komen sporten en lid is geworden van een club.

De actie scoorde in 2018 beduidend slechter dan in 2017. We vermoeden dat de reden is dat er in 2018 werd gewerkt met vouchers in plaats van zegeltjes plakken. De vouchers moesten worden uitgedeeld door de caissières, maar dat gebeurde veelal niet. De vouchers lagen tussen ‘andere flyers’ en mensen moesten het zelf maar pakken. NL Actief gaat samen met NOC*NSF en AH de Sportactie evalueren.