2. Communicatie
Kerntaak: dienstverlening
NL Actief is in de volle breedte dé belangenbehartiger van de branche van ondernemende sport- en beweegbedrijven zijn. Ook ondernemers die zich met niches en nieuwe businessmodellen presenteren in onze sector, willen we vertegenwoordigen, mits ze voldoen aan de kwaliteitseisen die zijn gesteld aan het lidmaatschap van NL Actief. Om onze branche écht in de volle breedte te kunnen vertegenwoordigen, is het belangrijk dat ondernemers weten wat ze aan hun branchevereniging hebben en wat wij voor ze kunnen betekenen.
In die positionering en profilering was communicatie ook in 2018 een cruciale succesfactor. We hebben laten zien wat we voor en achter de schermen doen, in het belang van onze leden en onze sector richting stakeholders. Tegelijkertijd hebben we communicatie ook ingezet om van NL Actief een sterk(er) merk te maken met meer naamsbekendheid, zodat fitnessconsumenten bewust kiezen voor een aanbieder die bij ons is aangesloten. Het lidmaatschap van NL Actief beschouwen we immers als een kwaliteitskeurmerk.