19. Geschillencommissie Sport en Beweging
Kerntaken: dienstverlening - ontwikkeling -
zingeving - kwaliteit
In 2018 behandelde De Geschillencommissie Sport en Beweging veertien zaken. Dat aantal is twee zaken minder dan het aantal behandelde zaken in 2017. Van de vier uitspraken kreeg drie keer de cliënt (deels) gelijk en in één geval ongelijk om uiteenlopende redenen. Er was een voorbeslissing nodig in de behandelde zaken. Aan het eind van 2018 stonden er nog vijf zaken open die in 2019 verder worden behandeld.
NL Actief richtte samen met de Consumentenbond de Geschillencommissie Sport en Beweging op. Centra die zijn aangesloten bij NL Actief vinden kwaliteit belangrijk. In 2018 gingen de geschillen over abonnementskosten, de kosten na het tussentijds opzeggen van het abonnement, het eenzijdig tussentijds opzeggen door de sportschoolhouder, en een incident met een andere cliënt van het centrum, waardoor de klager zich niet meer veilig voelde.