Inleiding (vervolg)
Als brancheorganisatie heeft NL Actief de kerntaak om de belangen van haar leden te behartigen. Dat doen we met 1) een gevarieerd aanbod mogelijk te maken waarbij sportbeoefenaars een keuze hebben, 2) het ondersteunen van innovatie en nieuw ondernemerschap, omdat er steeds nieuwe trends opkomen, 3) het bevorderen dat leden een gezonde bedrijfsvoering kunnen hebben met opgeleid personeel en passende arbeidsvoorwaarden, 4) het signaleren van trends en het helpen van ondernemers en consumenten om de goede keuzes te maken, en 5) het namens alle of groepen leden afspraken maken met overheden, onderwijswereld, verzekeraars, sportkoepels, toeleveranciers, professionals en banken om de markt te vergroten en gezond te houden.
Voorwaarde is wel dat NL Actief als vereniging hiervoor draagvlak heeft en behoudt onder haar leden. Want leden geven sturing aan het beleid van de branchevereniging.
Een geüpdate keuringssystematiek en een sterk kwaliteitslabel als NL Actief droegen er in 2017 aan bij dat consumenten, verwijzers als de eerstelijnszorg en andere stakeholders meer vertrouwen kregen in de kennis en kunde van fitnessbedrijven als het gaat om de relatie tussen gezondheid en bewegen. Want daarin hebben we nog steeds veel te winnen. De merkbeleving en het imago van de fitnesssector is bij belangrijke stakeholders binnen het speel- en krachtenveld niet altijd in lijn met de identiteit van de sector en individuele bedrijven. Een sterk, betrouwbaar merk en communicatie zijn, zoals vaker, de sleutelwoorden. Met de naam NL Actief zien we meer kansen om van de branchevereniging en ons nieuwe certificeringsysteem een sterker merk te maken, dat ook door de consumenten wordt herkend en erkend.
share