Verzamelen, delen en verspreiden van relevante kennis (vervolg)

Daar gaven we in 2017 invulling aan door samen op te trekken met kennispartners zoals Kenniscentrum Sport en de kenniswebsite Alles over Sport. Deze co-creatie leidde tot interessante kennisdeling en (markt)informatie die we onder meer via onze Ezines en website deelden. Met Kenniscentrum Sport namen we onder de titel ‘oefening van de week’ een serie filmpjes op, die in 2017 online werden gedeeld.

AH Sportactie

Albert Heijn en NOC*NSF rolden - met medewerking van NL Actief - in 2017 de AH Sportweken over heel Nederland uit. Miljoenen mensen kwamen in aanraking met de AH Sportactie. Een mooie kans voor fitnesscentra om mee te liften op de communicatie- en marketingkracht van Albert Heijn, om leden te werven én om een goed contact op te bouwen met de lokale supermarkt. De AH Sportactie 2017 startte maandag 4 september en duurde tot en met zondag 24 september. Van de 150.000 AH Sportactie deelnemers koos 25% voor de activiteit ‘Fitness’. Hiermee stond fitness als ‘favoriet’ op nummer 1. Uit vervolgonderzoek bleek vervolgens dat 21% van de deelnemers lid werd van een fitnesscentrum.

ALCIS 2017 project

Fitnesscentra aangesloten bij NL Actief namen deel aan het ALCIS 2017 project (Active Learning for Children in Schools). Het ALCIS project is een initiatief van de Europese Commissie. De intentie van het project is om basisschoolkinderen, hun familie en vrienden aan te moedigen om gezond te leven en regelmatig te sporten.

Door de combinatie van theorie en praktijk krijgen de deelnemende kinderen niet alleen informatie over het belang van regelmatig bewegen, maar ook over andere vaardigheden, zoals het bepalen van doelen en kritisch zijn op jezelf. Op deze wijze worden de kinderen aangemoedigd om hun eigen keuzes te maken en die toe te passen op het gebied van leefstijl. Door het bevorderen van het welzijn van de kinderen, draagt het project bij aan het geluk en de productiviteit van onze toekomstige burgers.

50PlusBeurs

Tijdens de 50PlusBeurs was NL Actief met een stand vertegenwoordigd. We hielden een onderzoek onder ruim 500 senioren. De resultaten werden geanalyseerd door Kenniscentrum Sport. Uit het onderzoek bleek dat het imago van de fitnessbranche niet slecht is. Eén op de drie was lid van een fitnesscentrum en 27% gaf aan een fitnessabonnement serieus te overwegen.

De belangrijkste conclusies

Huidige fitnessconsumenten 50+