Fase 2 keurINg- en positiONerINgsysteem
Daarmee sluit NL Actief ook aan bij haar strategische missie om belangenbehartiging steeds breder in te kleuren. NL Actief wil 1) een gevarieerd aanbod mogelijk maken waarbij sportbeoefenaars een keuze hebben, 2) innovatie en nieuw ondernemerschap ondersteunen, omdat er steeds nieuwe trends opkomen, 3) bevorderen dat leden een gezonde bedrijfsvoering kunnen hebben met opgeleid personeel en passende arbeidsvoorwaarden, 4) trends signaleren en ondernemers en consumenten helpen om de goede keuzes te maken, en 5) namens alle of groepen leden afspraken maken met overheden, onderwijswereld, verzekeraars, sportkoepels, toeleveranciers, professionals en banken om de markt te vergroten en gezond te houden.
In 2018 gaan we de tweede fase van het keuring- en positioneringsysteem in. In deze fase staat de vraag centraal welke (additionele) kwaliteitscriteria moeten worden ontwikkeld en geïmplementeerd om de fitnessconsument en stakeholders optimaal te kunnen bedienen. Wat vinden consumenten en stakeholders van de kwaliteit die onze branche biedt en hoe kunnen we de kwaliteit en de kwaliteitsbeleving naar een hoger plan tillen en vastleggen in een kwaliteitsbeleid?
We willen met de tweede fase van het keuring- en positioneringsysteem ook inspelen op de groei van organisaties en bedrijven die willen gaan samenwerken met NL Actief c.q. onze branche. Dat willen ze landelijk of regionaal inkleuren en daarin samenwerken met centra die bij ons zijn aangesloten. Om consumenten duidelijk te maken welke leden wel en niet aan acties of activiteiten deelnemen, gaan we het positioneringsysteem en informatiesysteem verder ontwikkelen waarmee onze leden zich ook lokaal en regionaal kunnen positioneren. Waar we voorheen als vereniging een deursticker of muurschild beschikbaar stelden staan we voor de vraag wat in het digitale tijdperk de mogelijkheden zijn.