COMMUNICATIE
We willen laten zien wat we voor en achter de schermen doen, in het belang van onze leden en onze sector richting stakeholders. Tegelijkertijd willen we communicatie ook inzetten om van NL Actief een sterk(er) merk te maken met meer naamsbekendheid, zodat fitnessconsumenten bewust kiezen voor een aanbieder die bij ons is aangesloten. Het lidmaatschap van NL Actief is een kwaliteitskeurmerk.
Om communicatie te kunnen inzetten als informatiebron (kennis verzamelen en delen) en als middel om centra en ondernemers aangesloten bij NL Actief krachtiger te positioneren als aanbieders van kwaliteit, hebben we een aantal communicatiemiddelen en platforms ontwikkeld: onze vernieuwde website, het kennisplatform iFitness, het Ezine als vakblad, congressen, symposia, regiobijeenkomsten, events. In 2017 hebben we een pilot gedaan om ervaring op te doen met consumentencommunicatie in de vorm van een digitaal magazine verspreid via onze leden. Ook hebben we onderzoek gedaan naar de organisatorische en technische invulling van out-of-home media networks. Beide vormen van consumentencommunicatie willen we in 2018 verder ontwikkelen en indien mogelijk en gewenst ook implementeren.