Emile Lancée: ‘Een total health solution is de volgende stap’ (vervolg)
Dat weet de branche ook al jaren, want kortingen, nieuwe groepslessen, een oneindige hoeveelheid locaties en kinderopvang vergezellen met liefde de pumps. Daardoor kon de branche jarenlang groeien en strategisch verbeteren. Maar nu? Ja, nu lijkt het meeste wel gedaan. Of toch niet? Een verdubbeling van het aantal fitnessconsumenten vergt in ieder geval een flinke dosis toewijding. Een hoeveelheid die Arnold Schwarzenegger in z'n beste dagen kon opbrengen. Toekomstige groei in onze hyper-society laten zich namelijk kenmerken door toepassing van meer slimme technologie ten gunste van differentiatie. Denk aan integratie van persoonlijke smart objects met de sportschool of apparatuur en de daarbij behorende relevante content, locatievrij en brand-vrij sporten door technologische partnerschappen, de sportschool als omnichannel ervaring in plaats van een op afstand geplaatst zaaltje en nieuw product bundling aanbod (cross-industry) in plaats van traditioneel (within-industry). Een zorgverzekering past misschien wel perfect bij een sportschoolabonnement, evenals een jaarlijkse apk voor het lichaam. Een total health solution is de volgende stap! Een stap die met name digitale en technologische creativiteit en toepassing vergt, waarbij technologie, kanalen, partners en data de kern voor groei vormen zoals ik onlangs in bijgaand model publiceerde.
Copyrights, LANCORP. 2020
Emile Lancée is assistent professor in digital marketing & technology – Vrije Universiteit Amsterdam. Hij is auteur van onder meer het boek Digitale marketing en commerce (ISBN 9789082126068)