Meer impact door kennis (vervolg)
- De inzet van technologie (trackers, begeleiding op afstand, etc) maakt maatwerk in het algemeen steeds beter mogelijk.
- Allerlei (tijd)efficiente fitnessvormen zoals thuisfitness en HIIT-concepten verwerven een plek in het drukke dagprogramma van de consument.
- Daarnaast is er onder veel consumenten een steeds grotere hang naar activiteiten die vooral gericht zijn op beleving, actie en plezier. Ook hier kan technologie een grote rol spelen.
- Het aantal gezonde ouderen zal steeds verder toenemen, evenals hun wens om aan hun gezondheid te blijven werken. Een uitgelezen kans voor de fitnesssector om deze groep consumenten te bedienen.
- Tenslotte zal het aantal mensen met een (chronische) aandoening de komende jaren verder stijgen. Samen met maatschappelijke partners (zoals gemeenten en zorgverleners) liggen hier voor fitnessondernemers kansen om deze groep consumenten aan te spreken.
Al deze ontwikkelingen zullen de branche nog verder segmenteren, waardoor ondernemers nog beter aansluiten bij de behoeften van hun klanten. Een verdere groei van de sector kan dan bijna niet uitblijven. Of een verdubbeling van het klantenbestand in het verschiet ligt, weten we echter pas in 2025!