Hoe verdubbelen we het aantal
fitnessconsumenten binnen 5 jaar? (vervolg)


We zijn ervan overtuigd dat een substantieel deel van die groei gezondheidsgerelateerd zal zijn. Met andere woorden: mensen die vanuit gezondheidswinst een betere leefstijl (moeten) aannemen en dus ook gaan sporten en bewegen. Het is daarom belangrijk dat we samenwerkingsovereenkomsten (blijven) aangaan met partners in de gezondheidszorg. Zo hebben we bijvoorbeeld al een samenwerking met de Hersenstichting en de Edwin van der Sar Foundation, voor mensen met een niet aangeboren hersenletsel. En zijn er competentieprofielen voor professionals die zich willen specialiseren op het gebied van diabetes en overgewicht.

 

De joint venture met ReumaNederland is ook een treffend voorbeeld van samenwerking op het snijvlak van gezondheid en bewegen. NL Actief organiseert donderdag 12 maart van 13.30 tot 15.30 uur een informatiebijeenkomst voor haar leden die belangstelling hebben om de markt van twee miljoen mensen met reumatische aandoeningen te gaan bedienen.

 

We zijn ook bezig om het competentieprofiel te ontwikkelen voor de fitnessprofessional die - gediplomeerd - mensen met en na kanker kan begeleiden. Er zijn opleidingsinstituten die dit jaar een (nieuwe) opleiding voor fitnessprofessionals in relatie tot de ziekte kanker in de markt gaan zetten.

 

Vanuit de branche zien we dus met name groeikansen op het gebied van gezondheidswinst. Maar hoe kijken experts van buiten de branche naar groeikansen. In dit Ezine geven specialisten van binnen en buiten de branche antwoord op de vraag: hoe verdubbelen we het aantal fitnessconsumenten binnen 5 jaar?

 

 

share