Hoe slimme fitnessondernemers profiteren van bedrijfswellness
Nieuw onderzoek van Deloitte toont aan dat de overgrote meerderheid (92%) van de bedrijven welzijn als een grote kans voor groei beschouwt. Bijna 40% gelooft dat liefst een kwart van de totale omzet de komende drie jaar uit deze bedrijfssector zal komen. Dit is een grote kans voor fitnessondernemers om een nieuw klantenbestand te bereiken door diensten aan bedrijfsleden uit te breiden. Temeer omdat de gemiddelde omzet per lid met liefst 11% is gedaald in de periode 2014-2018.
Belangrijk is dat uit het onderzoek blijkt dat de meeste sportscholen moeite hebben om deze markt aan te boren. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat de meeste gezondheids- en fitnesscentra niet over de expertise of de middelen beschikken om te gedijen in de zakelijke welzijnsindustrie. Evenzo hebben bedrijven een duidelijk belang bij het bevorderen van fysieke activiteit van werknemers, maar ze hebben een eenvoudige oplossing nodig - een die gegevens biedt ter ondersteuning van ROI, flexibel is en op verschillende locaties werkt.
Gympass, de Britse leider in de verkoop van bedrijfsfitness, verenigt werknemers van zakelijke partners met een samengesteld netwerk van meer dan 2000 fitnessfaciliteiten, zoals Bannatyne en Everyone Active. Daarmee wordt een aantal van de grootste uitdagingen voor zowel ondernemers als bedrijven in de zakelijke wellness opgelost. Gympass kan de kloof tussen fitnessbedrijven en bedrijven overbruggen door een geheel nieuw klantenbestand aan te boren.