FitSnacks.TV wil de Netflix van de fitnessbranche worden (vervolg)
“Met FitSnacks.TV maken we thuis fitnessen mogelijk, zonder de fitnessclub te vergeten. We combineren dat juist. Consumenten moeten lid zijn van een fitnessclub, die is aangesloten bij ons platform. Pas dan kunnen ze toegang krijgen tot FitSnacks.TV. Op een andere manier is niet mogelijk. We spelen hiermee in op de behoefte van de consument om altijd kwalitatief te kunnen sporten, waar het op dat moment uitkomt, zonder de sportschool uit te sluiten. Dus het kan thuis, maar ook in de club. We willen zo én de club én de consument bedienen, met onder de streep het gedeelde belang: mensen plezier laten beleven aan sport en bewegen en ze daardoor fitter en vitaler laten leven. Een gezondere leefstijl met een glimlach.”
Marc Neijland gelooft in de koppeling tussen een vast sportmoment onder begeleiding van een professional én thuis zelfstandig kunnen sporten, wanneer het uitkomt. Hij ervaart ook dat fitnessclubs nog moeten wennen aan dit gedachtegoed. “Clubs worden vaak opgeslokt door de operationele zaken van de dag. Ze komen er onvoldoende aan toe om nieuwe concepten te testen en te implementeren. Wij helpen ze daarbij. Maar implementeren houdt niet op bij ‘een knop aanzetten’. Het betekent bij FitSnacks.TV ook het product online promoten, klanten enthousiast maken, het eigen team inspireren. Dat vraagt aandacht en tijd, en dat is een schaars goed in onze branche. Clubeigenaren en fitnessprofessionals begrijpen dat het niet vanzelf gaat, maar hebben moeite om tijd vrij te maken en er manpower in te steken. Wij proberen clubs zoveel mogelijk te ontzorgen, ze zullen er zelf ook de juiste dosis energie in moeten investeren.”
Marc Neijland ziet FitSnacks.TV ook als een toegevoegde waarde die clubs aan het abonnement van hun leden kunnen koppelen. “Het kost een fitnessclub met een gemiddelde omvang € 0,15 per lid per maand. Dat is te overzien. Het zal een kwestie van tijd zijn dat meer clubs de toegevoegde waarde van ons product gaan inzien. Met 60 clubs na een half jaar zijn we zeer tevreden. Ik verwacht dat eind dit jaar 90 clubs en zo’n 30.000 fitnessconsumenten zijn aangesloten.”
FitSnacks.TV wil de Netflix van de fitnessbranche worden. Dat vraagt ook om een kwalitatieve groei. Marc Neijland beaamt dat. “Waarom nemen mensen een abonnement op Netflix? Enerzijds omdat ze kunnen kijken waar en wanneer het hen uitkomt. Anderzijds omdat Netflix ook series en films aanbiedt die je alleen bij Netflix kunt zien. Dat streven we met FitSnacks.TV ook na. Vernieuwend aanbod op het gebied van leefstijl. We willen mensen inspireren, verrassen en helpen om gezonder te leven. Het is onze ambitie om samen met partners het meest relevante online video workout- en lifestyle platform voor consumenten te worden.”