De 2019-belofte: elke week een effectieve
of creatieve marketinginnovatie!


De norm: fitnessmarketingkennis blijven delen

“Veel mensen weten dat Aernout Leezenberg in 2004 Hidden Profits Marketing startte met een andere visie op marketing dan tot dan toe de norm was. Sinds dat moment is er nog nooit geadverteerd om nieuwe klanten te werven. De norm is altijd geweest om kennis, inzichten en benchmarkresultaten te delen met iedereen in de internationale fitnessbranche die er interesse in heeft. Veel van wat we dankzij de nu 800 vaste klanten in 12 landen op 4 continenten leren, delen we met de gehele branche. Veel, dus niet alles! Onze vaste klanten zullen altijd een flinke voorsprong houden, doordat we een deel exclusief voor hen beschikbaar houden.”

 

Onze marketinginnovaties uit het verleden

Stoiber, voorheen o.a. online marketing expert bij Adidas, somt een aantal van de innovaties op die Hidden Profits Marketing in het verleden al heeft geïntroduceerd. “Ten eerste: we hebben de Gratis Proefweek strategie uitgevonden. Als completer alternatief voor de toen veelgebruikte gratis dagpas; alle nieuwe leden starten hun doorlopende lidmaatschap met een gratis proefweek. Dat was nog vóór de Wet van Dam. Ten tweede: de LidmaatschapsTest. Die wordt inmiddels in diverse vormen door veel fitnessondernemers toegepast, ook buiten Nederland. En ten derde, wat denk je van onze innovatie de 6 Weken AfslankChallenge, vooral in combinatie met dé drempelverlager bij uitstek, de (Start)Informatie. En in combinatie met effectieve Facebook en Instagram advertenties, die onze vaste klanten al vele honderdduizenden leads heeft opgeleverd. En dat loopt nog steeds verder op.”

 

Een 100% toegewijd marketinginnovatie team

“Erg blij ben ik met het nu samengestelde Innovatie Team”, aldus een glimlachende Stoiber. “We zetten als bedrijf vol in op marketinginnovatie. Sinds eind 2018 heb ik de beschikking over totaal vier fulltime specialisten op de volgens ons belangrijkste pijlers in online fitnessmarketing anno 2019: Zoekmachines, Social Media, Campagnes & Website Conversie (= van sitebezoeker naar lead naar betalend klant). Deze marketingspecialisten hebben allen een HBO of WO opleiding, zijn allen gecertificeerd én ervaren. Dankzij de benchmark van onze nu 800 klanten in 12 landen hadden we al een schat aan marketinginzichten verkregen. Om die resultaten voor hen verder te optimaliseren, focussen de vier specialisten 100% op het doorlopend testen van nieuwe technieken, nieuwe bronnen, nieuwe strategieën, nieuwe kunstmatige intelligentie toepassingen en meer.”

 

Vanaf nu: wekelijks een effectieve of creatieve marketinginnovatie!

“Met het werk van ons Innovatie Team garanderen we dat we wekelijks innovaties brengen. Elke week weer een stap of een grote sprong naar beter resultaat, naar meer onderscheid in de markt. Tegen de laagst mogelijke investering meer leden werven die graag meer betalen, zonder actiekorting weg te hoeven geven. Zo hebben we al meerdere ondernemers ondersteund bij compleet volboeken van hun club. En anderen bij het realiseren van hun droom om een fitnessketen te starten.”

 

Deze innovaties komen eraan!

Stoiber rondt af: “In de 1e weken van 2019 hebben we al innovaties gepresenteerd op het gebied van onderscheidende ledenwerfcampagnes, automatisering, kunstmatige intelligentie en Facebook advertenties. We presenteren de komende weken o.a. innovaties op het gebied van ledenwerving via Google, video, website en landingspagina’s (= de plek om interesse in meer info aan te vragen). De openbaar beschikbare innovaties delen we zoals altijd wekelijks op het blog op onze website. En in onze nieuwsbrief, die tegenwoordig elke 1e donderdag van de maand in je inbox ligt. En nu dus uiteraard via NL Actief! Het voelt fijn om ‘weer thuis’ te zijn.”

 

 

share