Matrix: Walk Your Talk, Third Space, resultaat telt
Steeds vaker krijgen fitnesscentra er mee te maken: leden die hun abonnement opzeggen. Soms seizoensafhankelijk (zomer; buitensporten), maar soms ook het gebrek aan motivatie. Wat kun je doen om je klanten te behouden? En te zorgen dat ze met veel plezier blijven terugkomen? Drie adviezen van Matrix.
Walk Your Talk
Belangrijk in onze optiek is om de leden aandacht te blijven geven. Bij het moment van inschrijving krijgen leden vaak de grande tour en worden er beloftes gedaan als het gaat om wat de club voor je kan betekenen. Alleen worden die ‘verwachtingen’ op het moment dat men daadwerkelijk komt sporten niet altijd waargemaakt. Je moet leden continu blijven prikkelen, een proactief contact helpt hierbij. Het moment dat de klant met de vraag komt als ‘Ik kom er niet uit, kun je me helpen?”, dan is het eigenlijk al te laat. Maak regelmatig contact met de klant en blijf hem aandacht geven. Vraag eens wat vaker hoe het gaat en of ze tevreden zijn ten aanzien van hun doelstelling!
27
share