Uw professionals als
wervingsinstrument!
Of toch niet?
Een mooie infrastructuur en de meest moderne toestellen? Kan in principe iedere fitnessondernemer kopen. Nieuwe beweegconcepten en lessen? Kan iedereen zich op abonneren. Maar waar kun je dan wel het verschil in maken? In de mensen die bij je werken. De beweegprofessionals als wervingsinstrument.
Zou je tenminste denken.
Maar een steekproef leert dat liefst 60% van de fitnesscentra op hun website niet vermeldt wie er werkzaam is en welke competenties de professionals hebben. Beschouwen we onze fitnessprofessionals niet als het ‘kapitaal’ en onderscheidend vermogen van onze branche? Vergeten we het? Of weten we niet hoe we professionals moeten inzetten als wervingsinstrument?
Er zijn ook centra die hun professionals met opleiding en competenties wel profileren. Een aantal voorbeelden:
www.healthcenterbodyline.nl/sporten/personaltraining
www.giteksport.nl/content/gitek-team-0
www.tinohoogendijk.nl/personal-training
In het volgende Ezine gaat ons vlogpanel in op de vraag hoe fitnesscentra hun beweegprofessionals kunnen inzetten om klanten te werven én te behouden.
13
share