De klant van morgen..



In de oude tijd ging het met name over waar je ligt. De klanten kwamen met name vanuit een cirkel van 2 kilometer rondom de club. Momenteel, nu de boutique clubs hun intrede hebben gedaan, rijden mensen graag een eindje voor hun ideale manier van sporten.

 

In de zoektocht naar de passende activiteit start de consument vaak op internet. En men zoekt tegenwoordig niet meer alleen op een PC, er wordt al bijna voor 50% op tablets en mobiel gezocht, dus je website moet echt wel voor alle schermen gebouwd zijn. Omdat er tegenwoordig zoveel keuze is, is het voor de nieuwe sporter nog niet zo gemakkelijk om de verschillen te achterhalen. Wat zijn de unieke aspecten van jouw aanbod en komt de zoekende consument hier snel genoeg op als hij of zij bij jouw website uitkomt? Waarom moet men voor jouw diensten kiezen, wat is er dan zoveel beter dan bij anderen? Weet je waarom je huidige klanten voor jou kiezen, dan kan je ook aan geïnteresseerden laten weten waarom ze voor jou moeten kiezen.

 

In 2018 willen mensen ergens bij horen. Dat moet dan wel een plek zijn waar men zich goed voelt, herkend wordt en waar ze positieve energie vandaan halen. Als dat in de club al goed geregeld is, hoe kan dat dan online ook uitgestraald worden?

 

In 2018 willen mensen ook hun doelstellingen bereiken. Veel mensen zijn de quick fix beu, daar prikken ze onderhand doorheen. Ze willen nu gewoon resultaat, en door professionals worden geholpen. Worden er doelgerichte programma’s geboden, waar mensen laagdrempelig op kunnen inhaken en wordt duidelijk gecommuniceerd wat de expertise van het team is?

 

En last but not least, de moderne klant wil zich niet perse voor 1 of 2 jaar vastleggen. Liefst even proberen, misschien 1, 2 of 3 maanden. Vaak is de lidmaatschapstructuur opgezet vanuit het zakelijke oogpunt van de club, in plaats vanuit de wensen van de klant.

 

Ledenwerving is steeds meer onderzoeken wat de wensen en behoeften zijn van de nieuwe leden, om dat weer te gebruiken in de uitstraling en campagnes.

 

John van Heel

EFAA/Nieuwe Gezondheid

 

 

share